Scary

Hände en sån jävla äcklig grej nyss.
Stod i köket och fixade med massa grejor och ser i ögonvrån att någon står utanför köksfönstret. Tittar dit och ser en lång karl i skinnjacka stå där och bara blänger. Uh.. jag går därifrån och fixar med annat ett tag. Sen ringer det på dörren.
Varför öppnar jag? I dont know.
Där står han ju. Rödsprängd i ögonen, helt glansig och påtänd, lång och läskig. Jag blir iskall när jag öppnar eftersom det är samma man som utanför fönstret och det kändes ju lite läskigt. Han visar fram en lapp där det står något om att han behöver mat till sin dotter. Helt automatiskt bara säger jag nej jag kan inte hjälpa dig tyvär, ska jag ge han mitt visakort lixom? han ser assur ut och jag försöker stänga dörren och säga hejdå,  Då flyttar han sig inte från dörren så jag kan stänga den. De sekunderna kändes som timmar för mig. Han flinade sådär sliskigt och det kändes som att han ville kolla om jag var själv hemma. Och visst FAN är jag det. Tillslut utan ord går han och jag stänger och låser. Världens högsta puls.
Han går upp till lägenheterna där uppe och världens liv påbörjar med dunsanden i golvet, skrik, och höga röster. Dramatiska jag springer och hämtar telefonen. Man ska fan inte kolla på efterlyst för då tror man det värsta om folk. Han måste ha gått när jag hämtade telefonen för jag såg han inte mer. Det är helt tyst i hela huset i ca 30minuter sen börjar allt låta som vanligt igen... måste fråga grannarna imorgon om..

Nu är jag helt jävla nojjig såklart. Man över reagerar alltid men man vet ju aldrig! Blir så förbannad att dom använder sig av den metoden, det finns faktiskt barn som behöver hjälp på riktigt. Det står ju överallt varningar för dessa som visar fram lappar och kollar in hemmet och sen rensar dom det som finns.  Vet inte hur många som berättat samma sak dom varit med om fast verkligen blivit av med saker och i det fallet så var det både de blindas förbund och hej kom å hjälp mig osv..
Jag skiter i sakerna här hemma det är inte mina elektroniska grejor anyway :) Men det är allt annat med hela grejen. Kom och rensa lägenheten då jag inte är hemma, helt ok. Men kom inte hit nu när jag är ensam. Misshandel och våldtäkt snurrar i mitt huvud. Hur kan man bli så nojjig?!

Nåja...allt är lugnt nu...sitter med ett glas vin i famnen. Kollar på kära "vänner" och önskar att jag var rumskamrat med Joey. Tackar min pojkvän för att han jobbat å securitas förr i tiden och har en batong som ligger brevid mig haha. Helt redo :)

Kommentarer
Postat av: Linn

va fan här sitt man i vapentätaste landet i väst och är orolig för dig uppi norden! öppna inte dörrn :(

2011-09-21 @ 02:01:41
URL: http://itjustgotserious.wordpress.com
Postat av: maggan

aaaah galning ÖPPNA ALDRIG DÖRREN OM DU INTE VET VEM DE ÄR. säger som linn, här bor jag med pundare men ändå är man orolig för dig. kul att höra att du trivs på den där kursen som du egentligen inte vet om att du går ;D <3

2011-09-21 @ 18:25:47
URL: http://leopardladies.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0