Måndagstrött

Kom upp med tuppen ordentligt tidigt, vaknade innan kl 6 och kunde inte somna om. Men nu närmare nio kommer tröttheten. Kan knappt hålla ögonen öppna. Jag har suttit och gjort massa nytta framför datorn och dess surr och värme gör det väl inte bättre precis. Ska slänga på en kanna kaffe så kanske man vaknar till liv!

Helgen i korthet...skum lördagskväll.
Jag måste säga att Skövde är en speciell stad. Med speciella människor. Dom få personer jag lärt känna är inte sådär supersociala precis, och det hittas inte på mycket. Här verkar det som att man måste känna varandra otroligt väl innan man kan umgås på ett enkelt sätt eller bara slå en signal och säga hej. Här ringer man bara om det är något viktig, om ens det. Här verkar dom flesta njuta av att sitta hemma. Jag är inte van att människor är såhär inåtvända och lite smått osociala, men kanske är det mig det beror på vem vet! Supertrevliga jag. host.
Men iallafall efter mycket tjat fick jag med mig goa Jeanette på ett litet äventyr, som inte alls var ett äventyr. Efter lite drinkande och 90-tals tema hemma hos mig åkte vi vidare på vad vi trodde var en fest, men som inte var en fest. En ytterst speciell lördagkväll måste jag säga. Stackars Jeanette. Men, enligt mig så är det väl ändå roligare att hamna mitt i något konstigt som man senare kan skratta åt istället för att bara slappa hemma. Jag älskar konstiga människor, och det blir inte roligare än vad man gör sig till.


Tror att Jeanette ger mig en blick och undrar vad fan vi gjorde där haha.


Men efter lite tequila blir alla glada. Tur att vi är linslusar så vi iallafall har lite minnen från denna otroligt speciella kväll. Jag kan inte sluta skratta åt oss när jag tänker på det, mitt ute på en sjö, i en båt utan åror.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0